Webmail | Sıkça Sorulan Sorular

Adres defterimi nasıl oluşturabilir ve düzenleyebilirim?

Adres defterinizi düzenlemek için ana menüde yer alan "Kişiler" butonuna tıklayınız. Açılacak olan ekranda "Ekle" butonunu kullanarak tanımlı kişiler arasına istediğiniz yeni e-posta adreslerini ve bu kişilerle ilgili diğer bilgileri (Örneğin Telefon, Adres, Notlar vs.) ekleyebilir ve "Kaydet" butonuna tıklayarak girdiğiniz bilgileri kaydedebilirsiniz.

Halihazırda bulunan bir adres defterindeki kişilerin bilgilerini "İçe Aktar" butonu yardımıyla sisteme yükleyebilirsiniz. Kişi ekleme penceresi açıldığında görünecek olan "İçe Aktar" butonu, vCard ve CSV (virgül ile ayrılmış veriler) dosya biçimleriyle kaydedilmiş adres defterlerinin sisteme aktarılmasına olanak sağlar.

Oluşturduğunuz adres defterinizdeki kişileri dışarı aktarmak için "Dışa Aktar" butonunu kullanabilirsiniz. Bu butona tıkladığınızda, sistemde kayıtlı kişileriniz ".vcf" uzantılı bir dosya olarak bilgisayarınıza indirilecektir.


Nasıl e-posta gönderebilirim?

Webmail'de hesabınıza giriş yaptıktan sonra menüde yer alan "İleti Gönder" butonuna tıklayarak açılacak düzenleme penceresinden göndermek istediğiniz iletinizi oluşturabilir, "Gönder" butonuyla iletinizi gönderebilirsiniz. İletinizi düzenlemeye başladıktan sonra göndermeden taslak olarak kaydetmek isterseniz, "Kaydet" butonunu kullanabilirsiniz; iletiniz "Taslak" klasörüne kaydedilecektir, daha sonra buradan iletinizi tekrar açıp düzenlemeye devam edebilir ve gönderebilirsiniz.

İleti düzenleme penceresinde, "Alındı onayı istensin", "Teslim onayı istensin" gibi seçeneklerin yanı sıra, gönderilecek iletinizin kaydedileceği klasörü de seçebilirsiniz.

"Alındı onayı istensin" seçeneğini işaretlediğinizde, e-postanızı yolladığınız alıcının uygun bir e-posta görüntüleme uygulaması kullanması durumunda e-postayı okumasından sonra size e-postanın alındığına dair bir bildirim gönderilecektir. "Teslim onayı istensin" seçeneğini işaretlediğinizde, e-postanızı yolladığınız alıcının e-posta sunucusunun uygun yapılandırılmış olması durumunda size e-postanın teslim edildiğine dair bir bildirim gelecektir; ancak e-postanın alıcıya teslim edildiğine dair bu bildirim, e-postanın alıcı tarafından okunduğu anlamına gelmez.


Oluşturduğum bir iletiye nasıl dosya (eklenti) ekleyebilirim?

"İleti Gönder" butonuna tıklayarak yeni bir ileti oluşturmaya başladığınızda ya da posta kutunuza gelen bir ileti için "Yanıtla" veya “İlet” butonuna tıkladığınızda, ileti düzenleme ekranı açılacaktır. Bu ekranda görüntülenecek olan "Ayarlar ve Dosya Ekleri" sekmesinde yer alan "Dosya Ekle" butonuna tıklayarak, göndereceğiniz iletinize dosya eki ekleyebilirsiniz.


E-posta şifremi nasıl değiştirebilirim?

Webmail'de hesabınıza giriş yaptıktan sonra menüde yer alan "Ayarlar" butonuna tıklayınız. Açılan ekranda "Parola" linkine tıklayınız. Açılan ekranda "Geçerli parola" kısmına kullandığınız şifreyi, "Yeni parola:" ve "Yeni parola onayı:" kısmınada yeni kullanmak istediğiniz şifreyi yazınız. Şifrenizin 8 haneden az olamayacağını unutmayınız.


Bir iletinin tam başlık bilgisini nasıl görebilirim?

İletinin başlık bilgisini görmek için iletiyi görüntülerken "Ayrıntılar" bağlantısına tıkladıktan sonra görünür hale gelecek olan "Tüm üst bilgiler..." bağlantısını kullanabilirsiniz.


E-postalarımı nasıl silebilirim?

Bir posta kutusundaki tüm iletileri ya da seçeceğiniz belirli iletileri silebilirsiniz.

Silmek istediğiniz e-postaları seçtikten sonra ekranda bulunan "Sil" butonuna tıkladığınızda, bu e-postalar "Çöp" klasörüne taşınır.

Hesabınızdan tamamen silmek istediğiniz e-postaları "Çöp" klasöründen de silmeniz gerekir. Ana menüde yer alan "İletiler" sekmesinde "Çöp" butonuna tıklayarak "Çöp" klasörüne ulaşabilirsiniz. "Çöp" klasöründe bulunan e-postalardan tamamen silmek istediklerinizi seçip "Sil" butonuna tıkladığınızda bu e-postalar başka bir klasöre taşınmadan doğrudan silinecektir.

"Çöp" klasörüne gönderdiğiniz e-postalarınızın oturumu kapattığınızda otomatik olarak silinmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için ana menüde "Ayarlar" sekmesinde "Sunucu Ayarları" butonuna tıklayıp, "Bakım" bölümünde "Oturum kapatıldığında Çöp boşaltılsın" seçeneğini seçili duruma getirerek kaydediniz. Oturumunuz açıkken Gelen Kutusundan ya da diğer klasörlerinizden sildiğiniz ve Çöp kutusuna taşınmış olan e-postalarınız, oturumunuzu kapattığınızda Çöp kutusundan otomatik olarak silinecektir.


Gönderdiğim e-postalarımın biçimini (HTML ya da düz metin) nasıl değiştirebilirim?

İletilerinizi gönderirken e-posta düzenleme penceresinde göndereceğiniz iletinin biçimini düzenleyebilirsiniz. E-posta metninizi yazacağınız alanın sol üst köşesinde yer alan butona tıklayarak oluşturduğunuz e-postanın biçimini "HTML" ya da "Düz metin" olarak değiştirebilirsiniz.

Göndereceğiniz e-postaların ön tanımlı olarak belirli bir biçimde oluşturulmasını belirlemek için "Ayarlar" menüsünden "Yeni İleti Oluşturma" sekmesini ziyaret etmelisiniz. Burada yer alan "HTML ileti kullanımı" seçeneği, yollayacağınız iletilerin hangi durumlarda HTML ya da düz metin olarak gönderileceğini önceden belirlemenize olanak sağlayacaktır. Örneğin "asla HTML kullanma" ya da "yalnız HTML biçimindeki iletiler yanıtlanırken" gibi seçeneklerden birini seçmeniz mümkündür.


İletilere nasıl imza ekleyebilirim?

Web arayüzünde ana menüde yer alan "Ayarlar" butonuna, ardından "Kimlikler" butonuna tıklayınız. Kullanıcı adınızı seçtikten sonra "İmza" başlıklı form alanına, e-postalarınıza otomatik olarak eklenmesini istediğiniz imza metnini yazdıktan sonra "Kaydet" butonuna tıklayarak kaydediniz.

İmzanızı kaydettikten sonra, imza ayarları için tekrar "Ayarlar" sekmesinden "Yeni İleti Oluşturma" seçeneğini tıklayınız. Açılacak düzenleme ekranında "İmza Ayarları" bölümünde yazacağınız e-postalarınıza imza eklenirken dikkate alınacak seçenekleri düzenleyebilirsiniz.

© 2022 - BİLGİ İŞLEM